Sokos Hotel Paviljonki oli ensimmäinen vierailukohteemme ja teemana asiakaspalaute. Keskeisin havainto oli se, että reklamaatiotapauksissa asiakkaan tyytyväisyyden takaaminen on kaikkein tärkeintä. Yksikään asiakas ei saa poistua tyytymättömänä! Kun asiakas on hoidettu, voidaan keskittyä omaa toimintaa korjaaviin toimenpiteisiin. Toinen vahvasti painottuva asia oli asiakaspalautteen perusteella tehtävistä muutoksista ja kehittämistoimenpiteistä kertominen asiakkaille. Toimiva käytäntö on esimerkiksi se, että asiakaskirjeissä kerrotaan, mitä muutoksia asiakkaiden toiveiden perusteella on tehty. Vierailulla oli mukana myös Hartikaari Oy:n edustaja, joka toimittaa kosketusnäytöllä toimivia asiakaspalautejärjestelmiä. Parhaimmillaan palautteen antaminen vie asiakkaalta alle puoli minuuttia. Metsä Fibren (MF) Äänekosken tehdas oli toinen vierailukohde.
Siellä tutkailun kohteena oli asiakasymmärrys ja sidosryhmäyhteistyö. Asiakasymmärryksen
kehittäminen on tärkeää kaiken kokoisille yrityksille ja organisaatioille. Ruokangas Guitars -
maailman parhaat sähkökitarat, oli kolmas vierailukohteemme, jossa paneuduttiin
kuluttaja-asiakkuuteen sekä yrityksen arvoihin ja tarinaan. Yritys on tunnettu
äärimmäisen laadukkaista, halutuista ja sangen hinnakkaista sähkökitaroistaan,
joiden jonotusaika saattaa kestää jopa vuoden. Monet asiakkaat ovat haaveilleet
kitaran tilaamisesta jopa vuosikymmeniä. |
Kuukauden kuulumisia >