Touko - kesäkuu

lähettänyt Sirkka Paananen 27.6.2012 klo 5.34   [ 29.6.2012 klo 0.26 päivitetty ]
Toukokuussa saimme hankkeen kotisivut avattua ja täsmennettyä hankkeen aikatauluja ja tehtäviä. Green Care - seminaari vei Kaustisille tutustumaan vihreän hyvinvoinnin yrityksiin ja kehittäjiin. Tapasimme mm. Lehdon luomutilan yrittäjän Seija Puurulan. Lehdon luomutilalla tuotetaan puhdasta lähiruokaa, tehdään yhteistyötä kunnan ja läheisen hoivakodin kanssa sekä työllistetään käsillä tekemisestä kiinnostuneita vajaakuntoisia oikeisiin töihin. Yhteistyön onnistumisen tuo käytännönläheinen win-win-win-win -konsepti. 
 
ELY-keskuksen maaseudun kehittämisen tulevaisuustyöpajassa pyrimme löytämään ratkaisuja tulevaisuuden haasteisiin sekä synnyttämään näkemystä mihin suuntaan haluamme olla menossa. Green Care voimavara ja mahdollisuus -työpajassa pohdimme Vihreän Hyvinvoinnin mahdollisuuksia. Tarkemmin työpajasta Hanna Luoman artikkelissa.
RuokaCentrian järjestämässä Pellolta haarukkaan -seminaarissa keskusteltiin lähiruoan merkityksestä hyvinvoinnille ja maaseudun kehittämiselle. Erityisesti lähriuoan saatavuuteen ja ruokaketjun toimivuuteen tarvitaan uusia ideoita ja toimintatapoja. Seminaarin aineisto on luettavissa RuokaCentrian sivuilta.
 
Toukokuun lopussa kokoontui hankkeen ohjausryhmä ensimmäiseen kokoukseensa Viitasaarella Miekkaniemessä.  Ohjausryhmän kokokouksia sovittiin pidettäväksi harvakseltaan ja tarpeen vaatiessa. Seuraava ohjausryhmän kokous on 11.9.12 ja se sovittiin pidettäväksi Kaustisen seudulla.
 
Olemme olleet yhteydessä alueen yrityksiin sekä kertoneet Finnbeing -kehittämistyön tarjoamista mahdollisuuksista että keränneet yrittäjien näkemyksiä ja kehittämistarpeita tarkentamaan hankkeen toimenpiteiden sisältöjä.
12 yritystä on lähtenyt hankkeeseen mukaan ja 5 haastatelluista on jäänyt miettimään osallistumistaan elokuulle saakka. Heinäkuu on yrityksissä kiireistä aikaa ja samalla loma-aikaa, joten yritystapaamiset jatkuvat vasta elokuussa.
 
Tähän mennessä on noussut esiin oikean kohderyhmän valitsemisen ja palvelun sisällön (tuotekuvaus) kuvaamisen tärkeys, oikean hinnoittelun sekä hyvien kumppaneiden löytymisen merkitys.  Kun oma palvelu on tarkkaan mietitty ja sen laatu on kohdallaan, on palvelun markkinointi sekä tarvittavien yhteistyökumppaneiden löytyminen helpompaa. 
Comments