Ajattele uudesti‎ > ‎

Oletko olemassa - näytkö netissä?

lähettänyt Sirkka Paananen 19.6.2013 klo 0.53
Yrityksen nettinäkyvyys on keskeinen osa markkinointia. Palvelulupausten lunastaminen - eli mitä mieltä asiakkaat ovat palvelusta - on toinen puolikas markkinointia. Asiakkaan palaute näkyy entistä useammin netissä, sekä positiivinen että negatiivinen. 

Tunnetko oman yrityksesi nettiprofiilin?

Jari Juslén  (seniorikonsultti, yli 25 vuoden kokemus markkinoinnista) on jo pitkään tuonut esiin markkinoinnin muutoksen. Hän puhuu vanhoista markkinnointimenetelmistä (markkinointi 1.0) ja nykyteknologian mahdollistamista uusista työkaluista (markkinointi 2.0).  Kuinka perinteisen markkinoinnin teho on heikentynyt kun tallentavilla digiboxeilla voi ohittaa mainokset, lehtien levikit pienenevät ja suorakirjeet ja -mainokset päätyvät suoraan roskiin.
Uudessa markkinoinissa keskeisiksi nousevat asiakkaan tarpeita vastaava sisältö, asiakkaan suostumus viestin vastaanottamiseen, viestien löydettävyys - verkkonäkyvyys.

Asiakkaiden tarpeiden tuntemus on entistä tärkeämpää markkinointia (ja palvelua) suunniteltaessa.  Markkinoinnin on annettava tietoa ja herätettävä kiinnostus, ostopäätökset tehdään usein jo tiedonhakuvaiheessa - netissä.

Fluentte Kumppanit puhuvat oman näköisestä arkimarkkinoinnista, jota voi tehdä itse.  Markkinointiviestit muodostuvat yrityksen jokapäiväisestä toiminnasta. Markkinoinnista tulee oman näköistä ja samalla markkinointi antaa puhtia oman toiminnan ja toimintaympäristön kehittämiseen.

Ohessa muutama linkki oman markkinointiajattelun vertailupohjaksi.


Fluente Kumppanit Oy, Marjatta Halttu ja Erja Heikkinen: Arkimarkkinointi

Comments